Monday, August 13, 2012

bu ara okuduklarım

2ağustos2012


ya da hem okudum hemi de yazdım yalan dünya senden bezdim:P






tez yazmak kitap okumayı seven biri için bir süre sonra eziyet haline dönüşebiliyor. okumaya doyuyorsun. bilimsel olmayan roman vs türü bir şey okumak istediğinde de okuyamıyorsun. en azından bendeki durum bu. yüksek lisansı bitirdikten sonra hiç niyetim yoktu da mecbur yapıyorum doktorayı işte.






buraya gelirken evden kitaplar getirmiştim ben. hatta en son okuduğum kitap Keriman Nadir-Gelinlik Kız idi. ingilizce geliştirme niyetiyle ingilizce kitaplara yöneldim. salvation army diye bir yere gitmiştik Adema ile. insanlar taşınırken falan atacakları kıyafetlerini, eşyalarını buraya bağışlıyor. onlar da satıyorlar. orada kitap rafı da var.  normalde amazon'dan alacak olsam 15 dolar falan ödemem gereken kitapları orada 1 dolar 2 dolara görünce atlamıştım:) hadi eşyalarınızı bağışlıyorsunuz kitaplarınızı neden bağışlıyorsunuz. ben kitaplarımdan ayrılamam şahsen. sadece bir kişiye ödünç veririm bir de. zaman zaman sırf kitabı ödünç verme meselesinden birileriyle tartışmışlığım ve şuan konuşmuyor oluşum da kayıtlardadır. kimse benden izinsiz kitabımı alamaz falan. benim bu durumumu özetleyen en güzel sözü babamla annem söyler: "Maceraperest'in kitapları çocuğundan kıymetlidir!". çocuğum yok ama evet çocuğumdan kıymetli:)





ilk aldığım kitaplar Maeve Binchy ve Sophie Kinsella'nınkilerdi.






(Bu arada..dün sabah öğrendim ki Maeve Binchy vefat etmiş. yeni yıl girdi gireli her vefat haberinden sonra dediğim şu: bu yıl hakkatten yaprak dökümü oldu:( )






Sophie Kinsella-Shopaholic&sister kitabını okumaya başladım ilk. Chick-lit denilen türden. kız kitabı yani. maksat ingilizceyi geliştirmek. o kitabı 3 ayda bitirdim:) bilmediğim ne kadar çok kelime varmış. kimi sayfada neredeyse her kelimeye sözlükten baktım. 






sonra..sevgili arkadaşım Özge'nin tavsiyesi ile Beth Harbison-Thin,Rich,Pretty kitabına başladım. bunu okumak da 2 aydan biraz fazla zamanımı aldı:) ama şöyle.mesela 1 gün okuyorum 5 gün elimi sürmüyorum falan. o şekilde. bu kitabı bitirmeye yakın sözlüğe çok nadir bakar oldum.






en son okuduğum kitap yine Sophie Kinsella, bu kez Shopaholic&baby. bunu 1.5 ayda mı ne bitirdim.






Maeve Binchy'nin kitabına başlayacaktım ki önceki gün Salvation army'e gittiğimde aşağıdaki güzelliklerle döndüm ve daha önce filmi de çekilen bir dönem çok popüler olan Greg Behrendt'in He's just not that into you kitabına başladım. erkekler neden aramaz-sormaz? sorusunun cevabı aslında tek bu cümle. filmle ilgili daha önce bir post yazmıştım. Kitapları alırken okuması kolay olanları seçtim. maksat-dediğim gibi-ingilizceyi geliştirmek. okumada kendimi biraz daha rahat hissedince Paul Auster kitaplarına başlayacağım. Paul Auster kitaplarını orjinal dilinde okumayı hep istemiştim.





kitaplarla ilgili yorumlarım. Shopaholic'in filmi de vardı biliyorsunuz  Bir Alışverişkoliğin İtirafları diye. Kitabın kahramanında adı üstünde alışverişkoliklik var. ihtiyacı olsun olmasın her şeye para veriyor. ilk kitapta bir kız kardeşi olduğunu öğreniyor, kız kardeşiyle ilişkisini anlatıyor. ikincide de hamileliğini. Kız çok salak ya. kitabı okurken kimi yerlerde tamammül edemedim. okurken sıkılmıyorsun ama, o ayrı. diğer kitap, Thin-Rich-Pretty..kitap ilk başlarda yavaş ilerledi. sonlara doğru sardı. kitapta 3 genç kadın var. hem çocukluklarındaki hem de şimdiki yaşantılarındaki hayatları anlatılıyor. 






kitap okumak süper bir şey! okuyunuz okutturunuz :)


Bu blogda ADSIZ yorumlar onaylanmaz

No comments:

Post a Comment